Timrå - HV på direkten

slutt. timrå vinner trots att en grym upphämtning var nära. värt att ta med sig att man inte kan släppa 4 mål på 10 minuter av ren bekvämlighet. när hv vill spela så spelar man bra, men man kan inte glida som man gjorde första 10.
1950, TUNG press, men inget mål. timrå rensar.
1930, lehtonen utvisad, spel 6 mot 4 för hv.
1930, backlung släpper retur på en lång lyftning och vouti är näranära att kunna sätta returen från snäv vinkel!
1910, davidsson slarvar och timrå kan rensa. hv börjar om. offside på thörnberg.
19 min. liv fortsätter på bänken. hv vinner puck med en minut kvar.
19 min. 6-5, melin! tar ett direktskott från slottet rakt upp i första krysset.
18 min. melin ger hrdina öppet mål, men hans klubba hålls fast.
18 min falk får två minuter för hakning.
17 min. hedström i stolpen i det tomma hv-målet.
17 min. förstakedjan inne. tik vinner teket och skickar ner till liv.
17 min. ny timråutvisning. och chans att krypa närmare för hv.
16 min. 6-4 thörnberg när hv tagit ut målvakten i ett pp. skott pelle och ett par styrningar senare gör att thörna får öppet mål.
13 min. hv trycker på och trycker på, men får inte in puckarna när chanserna dyker upp. thörnberg hade en från nära håll och grillen ett dunderskott just över.
7 min. ny utvisning. och hv har ruggigt svårt nu. matchen känns tokkörd.
6 min. 6-3. godnatt. i pp. bra skott bakom en oskymd liv. lehtonen.
4 min. näranära hemmamål. puistola åker ut istället och liv står för ett par bra räddningar.
paus. kaosartat slut. känns som att allt kan hända. stundtals spelar hv ut timrå helt och bitar sig fast i offensiv zon, men samtidigt är det virrigt bakåt och timrå skapar chanser så fort man kommer till anfall. ett par utvisningar har stört och timrå avslutade perioden klart bäst.
19 min. allt kvittas när det gäller tvåorna. intressant är att sjöberg nämner hemmaspelarna med namn och nummer till sekretariatet, medan hv spelarna är "dom där" med en pekande arm åt båset..
19 min. pärssinen snackar sig till ett matchstraff. rutinerat. korkat.
19 min. styf får tokspel på puistola som ligger ner och gör allt för att dra upp honom. sjukt att se. båda åker givetvis ut eftersom dte är i timrå. jätteläge för timrå precis innan dessutom.
19 min. bra bp för hv och timrå ger dessutom bort ett anfall. spel 5 mot 4 nu och sundh prickar stolpen.
17 min. för många spelare på isen i HV och timrå får spela 5 mot 3 i nästan en minut. suck.
17 min. thörna håller kvar pucken i offensiv zon i bp. strålande arbetat!
17 min. pp för tik och hygglig chans. därefter ett par enkla rensningar av hv.
15 min. bra pp av hv med chans för thörna. sen spelar davidsson svårt och tik rensar.
13 min. lite halvsvagt nu. pettan skjuter ett bra skott som viner just över.
10. vouti nära att bli fri i bp men blir neddragen. tydligen får man göra så säger domaren...
8 min. 5-3. skott från blå och retur efter en styrning. öppet mål för sundh.
6 min. davidsson borde åkt ut och gett tik spel 4 mot 3, men istället kontrar han och är nära att kvittera.
3 min. pelle gör 4-3 i pp. perfekt pass av davidsson a la frölundamatchen.
2 min konstant spel i timrås zon.
paus 4-2. HV kommer ut till matchen utan att vara beredda att ta ett enda blåmärke för att försvara sig. timrå utnyttjar det maximalt innan hv får lite ordning på spelet efter en timeout. makalöst att man kan gå ut med en sån total brist på inställning.
19 min. pp timrå, men hv spelar riktigt bra bp.
18 min. lander nära igen på pass av magnus p-s.
16 min. HV ligger på nu, men det är bara robin karlsson som vågar ta skott.
14 min. hv har börjat trampa igång. thörna har två chanser i samma anfall och slår in pucken i öppet mål på en bra pass av davidsson.
time out HV och liv märkligt nog kvar i målet.
10 min. 4-1. allt går in. mäkiaho vinner kampen och liv tappar in den.
9 min. 3-1. lander. passning bakom mål lurar allt och all. falk tappar lander framför mål.
8 min. timrå har stått en minut bakom eget mål. skrämmande tempo.
6.30. bra läge för petrasek som trixar sig fram, backlund räddar från nära håll.
4 min. självmål i pp. pelle får det. fjärde för i år, starkt jobbat pg.
2.40. 2-0. helt rent framför liv. katastrofalt.
1.30. sundh skjuter, återigen helt omarkerad i en omställning. HV vänder och Hagos och grillen får var sin chans. backlund räddar.
40 sek. nära 2-0. jävligt tamt bakåt.
20 sek 1-0 timrå. rörigt framför mål och pell/pettan får inte bort pucken.

HV med samma lag som senast - halwardsson + robin karlsson. I timrå lirar sjuke alf hedström men björn svensson är inte med. här kör vi lite live från matchen, förmodligen med en hel del svordomar åt domare och hemmapublik. gogogo HV!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0