Ron, Rögle och Rotmos

Nej okejdå, något rotmos blir det inte, men jag hade inget mer ess i rockärmen på R att plocka fram just nu. Däremot tänkte jag göra en liten avstickare från hockeykriget till VM-kvalkriget. Det är ju trots allt stormatch ikväll. Men skit i själva matchen. Foka på Ronaldo istället. Cristiano. Människan är för mig en fullständig gåta. För att ha haft en uppväxt under miserabla förhållanden och levt sett världen från den fattiga och utsatta sidan så är det för mig helt och hållet obegripligt hur man kan bete sig så respektlöst och visa upp en sådan total avsaknad av ödmjukhet. Alla turer med real madrid i somras gjorde förströrde relationen med uniteds fans (ja dom som bryr sig om nåt annat än att han är snygg och att han gör många mål). På presskonfan igår inför sverigematchen passade han dessutom på att lägga kommentaren "det är väl knappast någon match där ens" på frågan Zlatan skulle kunna utmana om att vara världens bäste. Att han dessutom uppträdde allmänt illa mot de fans han faktiskt har kvar är heller inte helt klockrent. Lägg därtill tex uttalandena om att han anser sig vara en slav som spelar i united. en jävligt välbetald slav isf. tänk att ha gått från total fattigdom till att vara en av världens rikaste bara på att spela fotboll, som han älskar. då ser han sig som en slav. killen är ju fan blåst.

såja, nog med sågningen av ron nu. någon annan klubb tar väl förhoppningsvis snart över hans kontrakt. gärna city för min del, de behöver inte ens betala bra. nu är det bara ett par timmar kvar till nedsläpp mot rögle. ett ruggigt skadedrabbat rögle, och HV bör givetvis vinna matchen lätt. kris beech blev klar igår och det lär innebära att det var så illa som befarat med hrdina. på vilka plan det nu rör sig om som värst.. ett bra förvärv iaf, men för att ersätta hrdina krävs en hel del...

frix skulle tydligen plocka fram lite stats nästa gång, vilket jag ser fram emot. jag blev själv lite sugen på att presentera lite snygga stats, jag lär väl också återkomma i ämnet då.

förresten, om någon skulle ha missat det: MoDo (heart of hockey) - HV 71 1-5. med andreas andersson i mål. snitsigt.

/Bid. (som förutom HV faktiskt också älskar sitt man utd)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0