Adde Jämtin, Adde Jämtin, Adde Adde Adde Jämtiiiin

Nej jag skojar givetvis bara, inga hyllningsramsor till gnagarn. Men HV - LHC igår var ju givetvis mer en match mellan NBS och Jämtin. Tycker att NBS valde rätt väg med sina banderoller, att Andreas svek oss och att det är det här han blir ihågkommen för är rätt att trycka fram.

Jämtin är givetvis aldrig mer välkommen till HV.

Behövde alltså inte skämmas för HV-supportrarna igår, men det dröjde ändå inte länge. Idag har det tydligen kommit upp en "protestlista" mot Yared Hagos och att han har en plats i laget. Bland det mest patetiska jag sett. Ska supportrarna skicka listor till Stillman och Kenta nu, på spelare som man anser borde få något mer eller något mindre istid? HV har fyra centrar hela och friska, och Hagos är placerad som fjärdecenter med istid på ca 5 min per match. När/Om Hrdina är tillbaka lär inte Hagos platsa längre. Jag tror faktiskt att Kenta klarar av det där.

Ska man bli av med honom måste också någon klubb ta över hans kontrakt om HV ska slippa lönen och ev kunna ta in någon annan. En utlåning till Allsvenskan skulle givetvis bara sänka hans självförtroende ännu mer. "Hejdå, Oskarshamn ligger ditåt kom tillbaka när du är vass". "Hej jag heter Yared, jag är den förste senioren på 10 år som blir utlånad till Allsvenskan bara för att jag är så kass i Elitserien".

Skämmas får man också göra när supportrar tar ut sin frustration över Lathi genom att spotta på Brynäs spelare. Hur jävla dum får man bli? Att protestera mot Lathi och skapa rubriker genom det har jag inget emot, men nu framstår ju NBS som ett blåst jävla pack när man är arga på domaren och väljer att spotta på.. bortaspelarna..? Snacka om att vända rubrikerna emot sig på sämsta tänkbara sätt.

En sak var dock bra med att det blev rubriker om slipshuliganerna på sittplats. Expressen listade andra stökigheter i Kinnarps och beskrev bland annat att supportrarna spårade ur fullständigt när Alf Hedström tacklade Pelle G i höstas. De berättar att en halsduk kom in på isen från den upprörda publiken. Herregud. Ren tur att ingen blev riktigt allvarligt skadad alltså. Vilka hiskeliga kravaller NBS kan ställa till med.

/Bid.

Kommentarer
Postat av: tobbe

Fast var det inte sittplats som attackerade brynässpelarna? Knappast något NBS och vi på ståplats behöver skämmas för i så fall. Oavsett vilket så kan man ju knappast försvara en spottattack av detta slag men jag tvivlar på att det var så farligt som tidningarna vill göra gällande. Från ögonvittnen så rapporteras det om att en spottade, en gång. En gång för mycket iofs men tidningar är tidningar! Dessutom skrivs det inte en rad om hur Widing ville bjuda ner till isen för slagsmål eller hans dödsgest (minns ni j*mtin?)eller Owe Mohlins dampanfall... Men det är som det brukar vara.



Man ska passa sig för nbs halsdukar. såg f ö en fara mot isen i måndags oxå. Hoppas ingen på sittplats under NBS skadade sig...

2008-12-10 @ 15:24:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0