Den sista matchen spelad?

Ja inte för HV, men kanske för Jan Hrdina i HV? Det kan mycket väl vara så men förhoppningsvis reds ett och annat ut och janne är snart tillbaka på isen. Att HV jagar Kris Beech som ersättare är ju knappst något nytt längre och det ser jag som en mycket god värvning isf. med eller utan hrdina i truppen.

annars är jag lite förvånad över att frix inte har nämnt en enda gång hittills att någon faktiskt sagt "jag älskar att spela med skröder, han gör mig till en mycket bättre spelare". tyvärr är orden niklas sundströms, så därmed blir det väl svårt att gilla honom lite extra trots de värmande raderna antar jag.

HV har varit spellediga sen i lördags, men ändå ska man nu istället klämma in två matcher som startar mindre än ett dygn ifrån varandra. att det dessutom är säsongens viktigaste match som väntar som match 2 av dom (säsongens första möte mot modo givetvis) gör ju att det känns mindre bra. speciellt med en trupp som är överfylld med skador. det hade möjligen inte gått att utnyttja måndagen som matchdag för någon av matcherna istället..?

nåja. på torsdag är det alltså krig på riktigt för första gången i år. först en liten uppvärmningsmatch i champions league som jag utgår från att HV vinner rätt enkelt. det är ju precis vad man vant sig vid i år... förberedelserna i jönköping får båda matcherna är iaf gjorda och klara. inför bern har all reklam i arenan tagits bort, och inför modo har man köpt in ett extra stort lager käppar och rullatorer. dags för fajt!

/Bid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0