Så otroligt pinsamt

Jag vet inte om jag nångonsin har skämts för HV innan, men ikväll gör jag faktiskt det. Efter lite välbehövlig vila och flera nyckelspelare tillbaka från skador skulle man spela den viktigaste matchen på år och dagar. I Schweiz. Mot Bern. En semifinal i Champions League och många sköna millar stod på spel. Viasat Sport höjer upp det till en "landskamp" - Sverige mot Schweiz. Ingen som helst risk för taskig inställning alltså. Eh.

7 insläppta mål, de flesta efter rena bjudningar av diverse olika välavlönade glidare. 4 (FYRA!!) mål i röven i eget powerplay, vilket måste vara någon form av världsrekord. En minut i spel 5 mot 3 utan att ens komma in i offensiv zon. 13 skott totalt framåt.

Många bjöd på misstag som inte ens ses i kalix ishall när b-juniorerna har en bakisfylld söndagsträning, och de enda som inte var usla var de som var totalt osynliga. De gjorde iaf inte bort sig. Men i själva verket vet jag inte om det är bättre att spela så blygt att man inte vågar synas (med risken att göra fel) än att faktiskt försöka, men misslyckas. Därför vet jag inte om J Johansson, Fredriksson, Önerud, Grillfors mfl var ett jävla skit bättre än tex Mikko Luoma som nu till och med jag måste erkänna är en total katastrof. Dessutom var han precis lika dålig i det finska landslaget som han varit hela hösten i HV, och ikväll blev han dessutom hånad och utbuad till och med av tv-referenterna.

Hade det varit 3 poäng i en elitseriematch det spelades om är det en sak, men nu är det ett CHL som vi inte vet när HV kommer till igen. Det här var ett guldläge att komma in i den här jävla säsongen på allvar, nu blev det precis tvärtom. Ge mig sommar, någon.

/Bid.

Kommentarer
Postat av: nidek

Förstår din frustration. Kände precis likadant igår vid den här tiden.



Förresten.. Bara HV-inlägg här. Den där andra, Modo-killens inlägg har jag inte sett till. Tycker nog bloggen platsar på 'HV i synnerhet' bland mina länkar ändå..

2008-11-13 @ 22:43:35
URL: http://alltidhv.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0