Håve in tha city!

Och tänka sig - tre poäng! Rätt märligt, HV har gjort många riktigt bra matcher, skjutit mycket, skapat mycket, varit det klart bättre laget, men ändå inte vunnit. Så idag förlorar man skotten stort, dif skapar massa chanser, men HV gör fem mål.. Och Falk sätter dessutom två. Ibland är logiken helt.. ologisk.

* Andreas A var grym idag, det måste sägas. Och det såg ju alla. Dessutom börjar man äntligen känna igen Pettan från slutspelet. Arg, tuff i egen zon, kreativ i offensiv zon och resolut i allt han gör. Luoma har också höjt sig flera snäpp och var riktigt bra på nytt.

* Jukka! Äntligen!

* Det är nog bara att konstatera att det inte är juniorerna som skall få HV på rätt kurs igen... Det förespråkas ju från en del håll att talangerna skall spela mest, gärna i de två första kedjorna, och att "stjärnorna" skall petas. Den som har sett de senaste matcherna är nog ganska tyst om det nu. 

* Det enda jag och frix ständigt varit överens om är hur bra lubbe är. Och det har vi såklart helt rätt i. I år också.

* Johan Andersson till HV? Då var det bara Widing kvar då från min önskelista från säsongsstarten.

*HV (och domarna, harkel..) spiller iaf inga chanser att "bättra på" utvisningsstatistiken. Idag kom det åttonde matchstraffet. De andra elva lagen har 21. Ihop! Alla lag ligger på ett snitt mellan 10-16 min per match. Utom HV då som snittar nästan 23.. Och vi klagar på att det ser lojt ut...

* Nä nu orkar jag inte mer. Men 5-1. Gott så. Nu ska jag till skansen med lite tröstbananer.

/Bid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0